sobota, 23 stycznia 2016

LIEBSTER AWARD

Zostałam nominowana do nagrody

LIEBSTER AWARD

Ale postanowiła zrobić to inaczej niż wszyscy.

Nagrałam dla was film, który znajduje się



Czym jest "Liebster Award"?

"Nominacja do Liebster Award jest otrzymywane od innego bloggera w ramach uznania za dobrze wykonaną robotę. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej ilości obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na jedenaście pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz jedenaście osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im jedenaście pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował"


LIEBSTER AWARD
Nominację otrzymałam od Let Others
http://letothers.blogspot.com/ Bardzo ci dziękuję :*


1.  Co skłoniło Cię do rozpoczęcia przygody z pisaniem?
Jest to pytanie, na które bardzo lubię odpowiadać. Myślę że odpowiedzi jest kilka i to one tworzą całokształt. Mój tata napisał parę opowiadań, i jeszcze więcej pisał do szuflady, jednak mając siedemnaście lat opublikował fragment swojej twórczości. Musicie wiedzieć że to co pisał tata było niesamowite (może kiedyś, gdzieś wstawie wam jakieś jego opowiadanie) i sam Lem napisał o nim „nareszcie Polska ma kolejną gwiazdę fantastyki”. Jednak mój tata nie osiągnął nic w sferze literackiej, mimo wszystko jego talent i osoba natchnęły mnie do rozpoczęcia pisania. Zaczęło się od wierszy, które nadal czasem skrobie gdy mam dobrą passe. Przez dłuższy czas miałam zastój, wiecie nie było pomysłów ani czasu, popadłam w letarg. Umilałam sobie wtedy czas czytaniem FF innych twórców, książek i opowiadań twórczych a w mojej głowie siedział złośliwy chochlik szepczący „ty tak nie potrafisz, więc nawet nie masz co próbować”. Nie próbowałam, mimo to raz coś zaczęłam pisać, jednak szybko porzuciłam tego bloga i nieszczęśliwych czytelników. Jakiś rok temu zaczęłam oglądać pewien serial („Słowo na L”), który zainspirował mnie do napisania „Ghotica”(taki drama, niestety zamierzam go kiedyś wydać w wersji książkowej, dlatego nie upublicznię go wam ;( ) co znów na chwilę dało mi zapłon do pisania, niestety szybko zgasł. Ostatnio jednak zaczytywałam się FF typu Dramione i wpadłam na youtube na ten filmik, który zainspirował mnie do napisania imaginacji. Drugim powodem, dlaczego zaczęłam pisać jest moja miłość do książek. Tata od dziecka czytał mi wiele książek, a pierwszą książkę jaką sama przeczytałam był Harry Potter (od ojca dostałam całą kolekcję). Na dziś dzień nie jestem w stanie określić ile książek przeczytałam, ale myślę że wiele, wiele ponad tysiąc. Czytając tak wiele obudziłam w sobie pragnienie by również i moje pomysły zyskały tak oddanych czytelników.

2. Draco czy Hermiona? - uzasadnij.
    Jest to niezmiernie trudna decyzja, gdyż Draco jest moim kochankiem a Hermiona to ja. Od czasów szkolnych utożsamiałam się z Hermioną, gdyż tak jak ona, bardzo dobrze się uczyłam, zaczytywałam się w książkach, kochałam bibliotekę i miałam bardzo bało znajomych. Osoba Hermiony dodawała mi wiele razy siły i pomagała przejść ten trudny okres odrzucenia, problemów miłosnych (a raczej braku zainteresowania kogokolwiek) a nawet bycia gorszą od innych (tak, jako „inna” w szkole zawsze byłam traktowana jako gorsza). Decyzja dlatego padła na tą brązowowłosą gryfonkę, gdyż to ona była moim wsparciem w czasie, kiedy nie miałam nikogo innego.

3. Gdzie się kształcisz, a może zakończyłaś naukę i pracujesz?
    To pytanie pewnie nurtuje wielu z was J. Mam osiemnaście lat i uczęszczam do Technikum Weterynarii w mojej miejscowości. Kocham zwierzęta i bardzo chcę im pomagać, co czasem wiąże się z bardzo trudnymi zabiegami, lecz mimo to nadal dążę do zostania weterynarzem.  

4. Ulubiony pisarz?
   Bardzo trudno wymienić mi jednego i tego nie zrobię, gdyż zawsze jak sięgam po książkę, nie sugeruje się pisarzem a opisem fabuły.
    Anna Rice – napisała jedną z moich ukochanych serii o wampirach („Kroniki wampirów”; „Nowe kroniki wampirów”) a także powieści związanych z duchowością („Pokuta”; „Kuszenie”). Podziwiam ją jako pisarkę, gdyż wiele jej powieści jest powiązane ze sobą do tego stopnia że czytając „Dzieje czarownic z rodu Mayfair”  dowiadujemy się fragmentów z „Kronik Wampirów” a w „Nowych kronikach wampirów” odnajdujemy dalsze losy rodziny Mayfair. Język pisarki jes naprawdę bardzo dobry a wyobraźnie wręcz nieograniczona, mimo że potrafi wszystko umieścić w naszych realiach co nie jest wcale takie łatwe. Polecam wszystkim jej twórczość, ponieważ potrafi ona zachwycić nawet laika fantastyki.

   Joanne Kathleen Rowling znana też jako J.K. Rowling – dlaczego na książce imiona były podane tylko inicjałami? Wydawcy Harrego Pottera obawiali się iż książka napisana przez kobietę, nie sprzeda się. Oczywiście mam wielki sentyment do tej autorki, z powodu napisania Harrego Pottera, który stał się jedną z istotniejszych książek w moim życiu. Postawa tej kobiety również jest w mojej ocenie godna naśladowania, jednak jej ostatnie próby by być „poprawną politycznie”  (wiecie, zrobienie z Dumbledora geja…) strasznie mnie irytują. Z niecierpliwością czekam na kolejny film J.

John Ronald Reuel Tolkien – niesamowity twórca z niesamowitą wyobraźnią. Lektura Hobbita i Władcy Pierścieni zabrała mnie w niesamowitą podróż po śródziemiu. Długie i piękne opisy przyrody, wymyślenie całkiem nowego porządku świata, to wielki atut tego autora. Niestety nie byłam w stanie przeczytać Sirmarilion ani Dzieci Hurina, lecz na pewno to nadrobię. Bardzo lubię rasy stworzone przez Tolkiena. Do wszystkich: Czytajcie twórczość tego autora, ponieważ niesamowicie rozwija wyobraźnię i jest niedoścignionym dziełem dla wieru twórców dzisiejszych czasów.

Clive Staples Lewis (C.S. Lewis) – „Opowieści z Narnii”… świat fantastyczny, świat pełen magii… myślę że Cykl książek stworzony przez Lewisa jest tak samo cudowny jak Tolkiena. Tolkien i Lewis byli przyjaciółmi. Hmm… ciężko mi określić dokładnie dlaczego cenie Lewisa, może dlatego że Opowieści z Narnii towarzyszyły mi przez całe dzieciństwo i okres dorastania.

Antoine de Saint – Exupéry  - Napisał wiele książek wartych uwagi, szczególnie lubię Małego Księcia, którego czytałam tak wiele razy że wręcz znam go na pamięć. Polecam go jako lekturę dla wszystkich fanów opowiadań z morałem.

Paulo Cohelo – Tego autora lubię czytać gdy dopada mnie zmęczeniem światem. Jego książki za każdym razem motywują mnie do działania i dodają nowej, świeżej energii do pracy.

Andrzej Sapkowski – czy powinnam wam mówić dlaczego kocham Króla Polskiej Fantastyki? Dobrze, Wiedźmin jest moim zdaniem arcydziełem literackim pokazującym w jakimś stopniu wierzenia naszych ziem z wierzeniami wielu ludów. Sapkowski zgrabnie posługuje się językiem polskim, nie stroniąc od wulgaryzmów, które są elementami naszego codziennego życia. Wiedźmina polecam wszystkim ludzikom chodzącym po tej ziemi J

5. Jaki gatunek filmowy oraz książkowy bardziej preferujesz i dlaczego?
     Fantasy, Fanstastyka… jest to zdecydowany król jeśli chodzi o moją domową bibliotekę (a nie jest ona mała) i filmotekę. Oglądam większość filmów. fantastycznych, które wychodzą z wytwórni. Uwielbiam dostawać od przyjaciół i ludzi, którzy na dobrym kinie się znają. Dlaczego preferuję fantasy? Trudne pytanie, kocham ten świat wyimaginowany przez twórcę, uwielbiam wszelkiego rodzaju rasy nie-ludzi i ich czasem wręcz niemożliwe w naszym świecie przygody. Jestem osobą, która czasem lubi uciec od realiów świata i popłynąć z fantazją swoją lub kogoś innego, a koniec takiej przygody jest dla mnie jak śmierć.

6.Czy wiążesz swoją karierę z pisarstwem?
   Zdecydowanie nie, aczkolwiek moje pisanie na imaginacji jest tylko wprawką do napisania własnej książki. Chciałabym wydać coś pod swoim nazwiskiem czy nawet pseudonimem (Varii) ale nie widzę w tym możliwości zarabiania pieniędzy, więc pozostańmy przy tym że karierą moją pozostanie weterynaria.

7. Czy w twoim życiu wydarzyła się nieprzyjemna sytuacja, z której "wyciągnęła" Cię postać fikcyjna?
   Jak już wcześniej pisałam, przez cały czas trwania edukacji, jestem osobą kontrowersyjną, nielubianą i wyśmiewaną i w wielu sytuacjach pomagała mi postać Hermiony, nie miałam konkretnej sytuacji, w której musiałam zachować się jak ona lecz sama jej siła przebicia pomagała mi w zachowaniu swojego ja i równowagi wewnętrznej, dzięki czemu nadal jestem inteligentną dziewczyną o dobrych ocenach i garstce przyjaciół.

8. Jaki masz stosunek do portali społecznościowych?
   Uważam je za zbędne a wręcz za niebezpieczne. Sama posiadam tylko Facebooka i to tylko dlatego że nie mam nielimitowanych sms do wszystkich a dzięki Fb mogę się skontaktować ze znajomymi. Gdy widzę ludzi, którzy potrafią dodawać na portale społecznościowe wszelkie informacje o sobie i to wszystko tylko dlatego że nie wyobrażają sobie życia bez Fb, snapchata czy jakiegoś innego gówna no to krew mnie zalewa. Kiedyś, kiedy z moim chłopakiem nie mieliśmy jeszcze statusu „związku” ustawionego na Fb usłyszałam że ściemniam że jesteśmy ze sobą od trzech miesięcy, ponieważ nie mam tego na tymże portalu… ludzie ogarnijcie się. Nie żyję na Fb, więc nie podam wam mojej twarzoksiążki, jeśli macie jakieś pytania to odpowiadam jedynie na komentarze J

9. Czasy obecne czy 30 lat wstecz- dlaczego tak, a nie inaczej?
   Nie mogę odpowiedzieć na to pytanie, gdyż sama mam tylko osiemnaście lat… jednak jeśli miałabym wybierać to końcówka lat ’90-tych ponieważ ludzie wtedy jeszcze potrafili żyć naprawdę a nie w Internecie. Pamiętam jeszcze jak bawiliśmy się w chowanego na ulicy z koleżankami i to jeszcze jak byłam w 4/5 kl. Podstawowej. Dziś zapanowała moda na życie w Internecie i to mi nie pasuje. Więc ani dziś ani 30 lat wstecz… a czasy mojego dzieciństwa J.

10. Traktujesz bloga jak pracę, przyjemność, a może konieczność?
   Na dzień dzisiejszy blog jest dla mnie przyjemnością, gdyż sama jestem zafascynowana tym jak potoczą się dalsze losy Hermiony. Czas jest jednak nieunikniony, dlatego podejrzewam że po feriach będzie troszkę gorzej z moją motywacją i jeśli moi czytelnicy mocno mnie nie wesprą to mogę mieć ogromny problem z motywacją i zacznę odczuwać blog jako konieczność a nawet jako przekleństwo.

11.Napisz o swoich zachowaniach, których się wstydzisz(nie lubisz ich, chcesz je zmienić)

Lenistwo –  Leniuch ze mnie nie z tej ziemi, uwielbiam swoje łóżko i ciepłą kołderkę i najlepiej to bym spod niej nie wychodziła. Odwlekam wszystko maksymalnie w czasie, by potem mieć ogrom roboty i wgl.

Słomiany Zapał – Łatwo tracę chęci do robienia czegokolwiek i w ten sposób szybko porzucam to, czego się podjęłam. Mam nadzieję iż moi czytelnicy nie dadzą mi porzucić Imaginacji bursztynu.

Niekonsekwencja –  Ładnym przykładem jest to że miałam pisać jeden rozdział dziennie w czasie ferii… minął tydzień a ja… napisałam jeden rozdział zamiast pięciu L
Łatwa utrata motywacji – Patrz, słomiany zapał XD

Bałaganiarstwo -  Mam duży problem z utrzymaniu wokół siebie porządku ale… tylko geniusz ogarnia chaos, nie?

To by było na tyle, jeśli chodzi o moje odpowiedzi… powyżej jest link do filmu, gdzie odpowiadam ustnie na te pytania. Serdecznie zachęcam was do obejrzenia, gdyż jest ciekawszy niż czytanie odpowiedzi. Przepraszam za jakość i to że czasem mnie nie słychać, w filmie dla was postaram się jeszcze bardziej by było wszystko wyraźnie. Przypominam że czekam na pytania od was dla mnie, odpowiem na… prawie wszystkie J Kocham was myszki, Pa:*

Moje nominacje

1. Arcanum Felis – „Ogień i Lód
2. Julia Wesley (Przepraszam za pomylenie Nicka w filmiku) – „Turniej magów
3. Druella Malfoy – „Każda miłość przychodziw porę
4. Icamn – „Lubię gdy jesteś obok
5. Marna – „Utrata pamięci

PYTANIA:
1.  Dlaczego wybrałaś przygodę związaną z pisaniem?
2.  Czy starasz się być coraz lepszą blogerką? Jak to robisz?
3.  Jak radzisz sobie z brakiem weny?
4.  Co robisz na co dzień?
5.  Ulubione książki?
6.  Co jest twoją muzą?
7.  Czy zamierzasz pisać w dorosłym życiu?
8.  Ulubiona muzyka…?
9.  Ulubiona część Harrego Pottera i dlaczego?
10.  Blog jest dla Ciebie odskocznią od codzienności czy musem?
11.  Gdybyś mogła spotkać w prawdziwym życiu bohatera książki, kto to by był i dlaczego? (Nie może być z uniwersum Harrego Pottera)



Czekam na wasze odpowiedzi :*

4 komentarze:

  1. Bardzo dziękuję za nominację! Postaram się odpowiedzieć na pytania jak najszybciej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedziałam na Twoje pytania :) zapraszam do przeczytania http://ingis-at-glacies-dramione.blogspot.com/2016/01/liebster-blog-award-5.html

      Usuń

Mia Land of Grafic